For å kunne bestille varer på våre websider må man være en bedrift eller privatperson som har fylt 18 år.
Alle data som våre kunder oppgir til oss, ved bestilling og annen kommunikasjon, oppbevares i henhold til norsk lovs krav om oppbevaring og lagring av personopplysninger.
Da Leverandøren primært er en Leverandør mot bedriftsmarket så er normalt alle priser på websider og bestillingssider vist eksklusive mva.
I handlevognen for privatpersoner vises allikevel totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.
Leverandøren er ansvarlig for alle kredittkorttransaksjoner gjort gjennom våre nettsider.
ANGRERETT
Angrefristen for privatpersoner er på 30 dager.
I tilbakemelding til oss må det framkomme tydellig at dere ønsker å benytte angreretten.
Angrefristen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den.
Hvis kjøpet gjelder en bestillingsvare starter angrefristen å løpe den tidspunktet ordren er bekreftet.
Når dere benytter angreretten er dere:
Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da dere mottok den.
Dere kan ikke bruke varen, men naturligvis kan dere undersøke den forsiktig.
Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten.
Garantier og service
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
Returer
Returfrakt må dere selv bekoste med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare.
Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav.
Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til dere.
Når dere benytter angreretten må dere,
hvis det gjelder en vare, sende eller levere den tilbake til oss,
hvis det gjelder en tjeneste, gjøre materialet tilgjengelig for oss, med mindre dette skulle innebære problemer for dere.
LEVERING
Leveransetiden oppgis i handlekurven under respektive fraktmetoder.
Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.
Alle varer har normalt en leveringstid på 2-3 arbeidsdager i hele Sør-Norge.
I Nord-Norge kan 1-2 dagers ekstra leveringstid påløpe.
Om ikke varen leveres innen 30 dager kan kunde heve kjøpet.
Pakker som ikke hentes
Hvis dere velger Servicepakke som fraktmetode vil varen ligge på deres lokale postkontor i opptil 4 uker.
Varer som ikke hentes innen denne fristen blir returnert til oss.
For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 150,-
Tilbakebetalingsplikt:
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten.
Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.
Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.